Komandor

Opracowanie konceptu kreatywnego i egzekucja kampanii dla firmy Komandor

Klient

Komandor

Co zrobiliśmy

Koncept kreatywny
Mediaplan
Sesja zdjęciowa
Klucz wizualny kampanii
Zaprojektowanie mechaniki konkursu
Landing Page – projekt i wdrożenie
Kampania FB i Google Ads – pozyskanie leadów
Outdoor
Działania Public Relations

Komandor to firma, która od 25 lat z powodzeniem funkcjonuje na rynku meblowym. Zasłynęła wypromowaniem systemu drzwi przesuwnych – dlatego też kojarzy się przede wszystkim z szafami. Firma posiada jednak w swojej ofercie bogaty asortyment mebli projektowanych na wymiar. Możliwość aranżacji przestrzeni we współpracy z projektantami jest jednym z najważniejszych wyróżników Komandora.

Komandor działa na terenie 42 krajów na całym świecie.

Zespół projektowy

Magda Baljon, Michał Draczyński, Mateusz Krzemiński, Wiktoria Szymczak
Komandor – billboard

Wyzwanie

Firma Komandor chciała zmienić wizerunek drogiej, niedostępnej firmy projektującej wyłącznie szafy. Zależało jej także na podkreśleniu wyróżników swojej oferty – darmowych projektów i rat o zerowej stopie oprocentowania.

Wyzwaniem było również dotychczasowe postrzeganie Komandora jako marki archaicznej, skierowanej do osób starszych.

„Wnętrza z charakterem” to hasło, które obrazuje główne idee przyświecające marce Komandor. Naszym celem było jego rozwinięcie i poszerzenie przez to grupy potencjalnych klientów.

Komandor – plakaty

Rozwiązanie

Firmie Komandor zależało przede wszystkim na dotarciu do nowych klientów. Naszą pracę rozpoczęliśmy więc od szczegółowej analizy i zdiagnozowania potencjalnych grup docelowych.

Ostatecznie zdecydowaliśmy, że komunikaty naszej kampanii będziemy adresować do dwóch grup. Pierwszą z nich były młode osoby urządzające swoje pierwsze własne mieszkanie. Drugą grupę stanowili ludzie aranżujący wnętrza na nowo, po wyprowadzce swoich dorosłych już dzieci.

Skupiliśmy się więc nie tylko na samych grupach docelowych, ale też na ważnych, przełomowych chwilach życia. Takim chwilom mogą towarzyszyć obawy i niepewność. Postanowiliśmy więc podkreślić, że firma Komandor wsłuchuje się w potrzeby swoich klientów. Jej pracownicy to doradcy pomagający stworzyć komfortową przestrzeń dopasowaną do stylu życia.

Dlatego w naszej kampanii chcieliśmy zapewnić odbiorców, że z Komandorem…

Komandor – claim

To spajające kampanię hasło pozwoliło nam ująć dwa zagadnienia jednocześnie. Po pierwsze mogliśmy zakomunikować, że współpraca z firmą Komandor zapewnia klientom pełen komfort. Z drugiej pokazaliśmy funkcjonalność jej produktów.

Działania

Aby nasze wysiłki były efektywne, planując kampanię podzieliliśmy działania na trzy etapy:

  • rozbudzenie świadomości istnienia marki;
  • zaangażowanie odbiorcy do podjęcia działania;
  • skierowanie odbiorcy do salonu Komandor.

Te trzy kolejne etapy stanowiły dla nas drogowskaz do dalszego planowania działań.

Sesja zdjęciowa

Fazą przygotowawczą była sesja zdjęciowa, która posłużyła do kreacji materiałów promocyjnych.

Do naszej komunikacji wprowadziliśmy cztery odmienne kreacje, dzieląc je ze względu na docelowych adresatów komunikatu. Każdą z nich tworzyły osoby zaprezentowane we wnętrzu dopasowanym do swoich charakterów.

Chcieliśmy również dodatkowo podkreślić główny przekaz kampanii: „Wszystko dobrze się ułoży”. W tym celu wykorzystaliśmy hasło jako naturalny element scenografii – trójwymiarowe litery wypełniają przestrzeń przypominając odbiorcy o wszechstronnym zastosowaniu mebli projektowanych na zamówienie.

Komandor – sesja zdjęciowa
Komandor – sesja zdjęciowa
Komandor – sesja zdjęciowa

Landing page

Materiały z sesji posłużyły nam do zaprojektowania landing page kampanii. Postawiliśmy czytelną stronę, która w prosty sposób komunikowała o głównych założeniach kampanii i odsyłała do udziału w konkursie.

Komandor – landing page

Działania promocyjne

Działania promocyjne były realizacją etapu, którego celem było pobudzanie świadomości marki. Treści reklamowe publikowaliśmy w przestrzeni publicznej, mediach lokalnych i mediach społecznościowych.

Komandor – projekt reklamy
Komandor – projekt reklamy
Komandor – projekt reklamy

Spot radiowy

Kampanię promował również spot radiowy. Emitowały go rozgłośnie radiowe na terenie województwa śląskiego i małopolskiego.

Konkurs

Pracując nad sesją zdjęciową dokładnie wiedzieliśmy, jak wykorzystamy jej efekty w pracy nad konkursem. Dzięki niej zyskaliśmy atrakcyjną oprawę wizualną dla prostej, lecz angażującej mechaniki konkursu. Konkurs był realizacją drugiego etapu naszego planu – skłonienia odbiorcy do podjęcia działania. Zapraszając do udziału w konkursie chcieliśmy zachęcić ludzi do poskarżenia się na wadliwe sprzęty w ich gospodarstwach domowych. Zwycięskie zgłoszenie zawierające zdjęcie i krótki opis. Laureat otrzymywał kompleksową, modelową usługę firmy Komandor. Dzięki temu mieliśmy szansę nie tylko zainteresować odbiorców, ale również pokazać na żywym przykładzie efekty pracy zespołu Komandora. Zgłoszenia konkursowe zbieraliśmy przez trzy tygodnie, a w konkursie wzięło udział ponad 130 osób.

Rezultat

  • W trakcie miesięcznej kampanii na bieżąco monitorowaliśmy efekty naszej pracy. W ostatecznym rezultacie zebraliśmy łącznie 178 leadów – 130 z witryny internetowej i 48 z Lead Ads. Zasięg naszych działań wyniósł 502 436 odbiorców. Zanotowaliśmy wynik 2 001 723 wyświetleń naszych reklam.
  • Odebraliśmy 38 zgłoszeń konkursowych pochodzących bezpośrednio z reklamy.
  • Odświeżenie wizerunku
    W ramach działań naszej kampanii odświeżyliśmy wizerunek marki Komandor. Postawiliśmy na prosty i nowoczesny klucz wizualny. Na kreacjach reklamowych ujmowaliśmy meble, które mają dobry i świeży design. Pokazaliśmy przez to mniej znaną twarz marki – do tej pory postrzeganej jako nieco staromodną.

Z agencją kreatywną Kava 360 pracowaliśmy przy kampanii wizerunkowo-sprzedażowej „Wszystko dobrze się ułoży”, mającej na celu wyeksponowanie najmocniejszych cech naszych mebli, a także przedstawienia szerokiej oferty firmy. Współpraca od początku przebiegała bardzo sprawnie. Stały kontakt i szybka reakcja agencji na nasze uwagi pozwoliła nam skutecznie przeprowadzić kampanię.

Łukasz Kadłuczka, Dyrektor Marketingu Grupy Komandor