Bajka Pana Kleksa

Koncepcja kreatywna promocji oraz design i wdrożenie produktów cyfrowych dla nowo powstającej sali edukacyjno-rozrywkowej bazującej na książkach o Panu Kleksie

Klient

Bajka Pana Kleksa

Co zrobiliśmy

koncepcja kreatywna promocji Bajki Pana Kleksa
projekt i wdrożenie landing page
projekt i wdrożenie strony internetowej
wdrożenie sklepu internetowego
projekt graficzny i wdrożenie platformy biletowej
reklama outdoorowa – projekt materiałów promocyjnych

W dorosłym świecie marketingu zdarzają się zadania, które pozwalają wykazać się młodzieńczym polotem i dziecięcą wyobraźnią. Takim wyzwaniem była dla nas współpraca z Bajką Pana Kleksa

Zespół projektowy

Daria Miller, Magdalena Łukasz, Igor Podlawski, Mateusz Krzemiński, Anna Tomaszkiewicz, Kamil Jędrkiewicz, Magda Baljon, Michał Draczyński, Patryk Trzcionka

Wyzwanie

Bajka Pana Kleksa to innowacyjny w skali ogólnopolskiej projekt sali łączącej cechy nauki, zabawy i kultury. Bazuje on na doskonale znanej każdemu książce Jana Brzechwy „Akademia Pana Kleksa”. Oferta adresowana jest przede wszystkim do najmłodszych, jednak również dorośli znajdą w niej coś dla siebie. 

Otwarta w grudniu 2019 roku przestrzeń znajduje się na terenie postindustrialnej Fabryki Porcelany w Katowicach. To niezwykle kolorowe miejsce przyciąga do siebie niezwykle bogatą scenografią, dekoracjami, niebanalnymi pomysłami, a przede wszystkim dobrą zabawą! 

Koncepcja kreatywna

Wizyta w Bajce Pana Kleksa to prawdziwy festiwal atrakcji. Również przy pracy nad tak kolorowym projektem można się wyszaleć i wykazać dziecięcą wyobraźnią. Na każdym kroku trzeba jednak pamiętać o utrzymaniu komunikacji w ryzach, tak by skutecznie angażowała odbiorcę i trafiała do wyznaczonych grup docelowych. 

Takie podejście wymaga precyzyjnie rozpisanego planu i wydobycia najistotniejszych wyróżników marki. W gąszczu atrakcji oferowanych przez Bajkę Pana Kleksa wcale nie było to takie proste! 

Trzy linie kreatywne

Bazując na koncepcji Bajki Pana Kleksa jako Wytwórni Nauki, Kultury i Zabawy, wytyczyliśmy trzy linie kreatywne – Naukę, Kulturę i Zabawę. Miało to na celu poprowadzenie komunikacji na różnych płaszczyznach. Dzięki stworzeniu trzech wzajemnie uzupełniających się worków pojęciowych zaczęliśmy w otwarty sposób myśleć o kolejnych działaniach. 

W kolejnym kroku wykorzystaliśmy wizualne atuty Bajki Pana Kleksa. Zaproponowaliśmy, by do eksponowania każdej linii kreatywnej wykorzystać postaci obecne w przestrzeni Bajki 

Tym sposobem Robot Silver promuje linię nauk, a Pan Kleks działania związane z linią kultury. Twarzą linii „Zabawa” stał się z kolei Bebok – stworek ze śląskich legend nawiązujący do miejsca, w którym znajduje się Bajka Pana Kleksa. 

Chcieliśmy, by każda linia eksponowana była zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak i poprzez działania w terenie. Twórcom Bajki Pana Kleksa zależało, by przestrzeń angażowała najmłodszych przede wszystkim poprzez żywy kontakt z kulturą, nauką i zabawą. Dlatego zaproponowaliśmy, by każda linia uruchamiała dziecięcą wyobraźnię – dzięki spotkaniom ze sztuką, eksperymentom naukowym czy zabawie z wykwalifikowanymi animatorami. 

Design i wdrożenie produktów cyfrowych

Na poziomie designu i programowania naszym głównym wyzwaniem było wpasowanie się w fantastyczną konwencję twórczości Jana Brzechwy i pogodzenie bogatej wyobraźni z techniczną precyzją. Twórcy Bajki Pana Kleksa zaprosili nas do współpracy przy tworzeniu landing page’a, strony internetowej, sklepu internetowego oraz projektu graficznego platformy biletowej. Mieliśmy również swój graficzny wkład w tworzenie materiałów promujących Bajkę Pana Kleksa.

Landing Page 

Bajka Pana Kleksa trafiła w nasze ręce jako rodzący się projekt. Dlatego jednym z naszych głównych zadań było stworzenie landing page’a promującego wielkie otwarcie nowego miejsca na rozrywkowej mapie Polski. 

Bazując na kluczu wizualnym opracowanym przez Fabrykę Dekoracji zaprojektowaliśmy stronę, która informowała o zbliżającej się inauguracji działalności Bajki.  

W ramach landing page’a zawarliśmy podstawowe informacje o Bajce i wszystkim co związane z jej otwarciem. Dodatkową atrakcją, którą zamieściliśmy na stronie była również prosta gra polegająca na uleczaniu chorych przedmiotów. Chcąc wywołać nieco sentymentalnych wspomnień nawiązaliśmy wprost do fabuły książek Jana Brzechwy. Landing page funkcjonował do momentu otwarcia Bajki Pana Kleksa. 

Strona internetowa 

Idąc za ciosem zaprojektowaliśmy również stronę internetową – również powstała ona w oparciu o klucz wizualny Fabryki Dekoracji. Na stronie znajdują się wszelkie najważniejsze treści dotyczące atrakcji w Bajce, a także niezbędne techniczne informacje na temat systemu rezerwacji wydarzenia czy zakupu biletów.  

Odpowiedzialni byliśmy również za projekt graficzny platformy biletowej – dla potrzeb klienta przygotowaliśmy projekty UX i UI platformy wdrożonej następnie przez zewnętrzną firmę. 

Zależało nam szczególnie, aby strona przy swoim kolorowym, bajkowym charakterze, była czytelna i użyteczna. Zadbaliśmy jednak również o jej charakter rozrywkowy – zaskakującym, nawiązującym do fabuły książki elementem stał się kursor w postaci Szpaka Mateusza zjadającego litery w słowach. 

Sklep internetowy  

Sklep internetowy został w całości zaprojektowany i wdrożony przez nasz zespół. Zajmowaliśmy się również doradztwem w zakresie wprowadzania odpowiednich narzędzi wspierających. Sklep zbudowany został w oparciu o platformę Shoper. 

Reklama outdoorowa 

W ramach pracy nad promocją Bajki Pana Kleksa stworzyliśmy szereg projektów graficznych. Plakaty i billboardy na terenie całej aglomeracji górnośląskiej informowały o zbliżającym się otwarciu Bajki. 

Co nas jeszcze czeka? 

Bajka Pana Kleksa to wciąż świeże i innowacyjne miejsce na rozrywkowej mapie Polski. Jakie atrakcje towarzyszyć będą dalszej promocji Bajki Pana Kleksa? Tutaj obowiązuje nas już tajemnica zawodowa – wszystko, co najlepsze dopiero przed nami! Zapraszamy Was do śledzenia strony Bajki Pana Kleksa. Jesteśmy pewni, że to miejsce nie raz Was jeszcze zaskoczy! 
 

„Od samego początku współpraca kreowana na wielu płaszczyznach i na każdej z nich wyglądała wzorcowo. To co najbardziej cenie w Kavie, to bardzo elastyczne i twórcze podejście do naszych zadań oraz niezwykła terminowość prac, co pozwala precyzyjnie określać wszelkie ramy każdego projektu. I tak od siebie dodałbym, że za tym wszystkim stoją naprawdę fantastyczny ludzie.”

Grzegorz Pietraszewski
Prezes Zarządu Fundacji Bajka Pana Kleksa