Atleto

Wprowadzenie na rynek całkowicie nowej marki modowej

Klient

Atleto

Co zrobiliśmy

strategia marki
logo
identyfikacja wizualna
strategia komunikacji
plan marketingowy
projekt materiałów promocyjnych
projekt i wdrożenie strony oraz sklepu internetowego
realizacja sesji zdjęciowych
współpraca z influencerami
obsługa social media
public relations
FB ads

Właściciele marki Atleto zgłosili się do nas ze swoim pomysłem, jakim było szycie koszul, które będą idealnie leżały na wysportowanych, męskich i atletycznych sylwetkach. Naszym celem było precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, jaką stali się mężczyźni, którzy nie tylko związani są ze sportem, ale również znają się na modzie i cenią sobie elegancję.

Zespół projektowy

Wiktoria Szymczak, Adrian Zielke, Igor Podlawski, Magdalena Łukasz, Magda Baljon, Magdalena Pudełek

Wyzwanie

W przypadku wprowadzania nowej marki na rynek napotykamy zwykle na powtarzające się wyzwania związane z odpowiednim pozycjonowaniem, zbudowaniem świadomości marki w uprzednio określonych grupach docelowych oraz wzbudzeniem ich zainteresowania i docelowo nawiązanie z nimi relacji. Wyzwanie w tym przypadku również polegało na odnalezieniu odpowiedniego insightu, na którym można było oprzeć komunikację marki łącząc  potrzeby związane z atletyczną i sportową sylwetką  oraz wieczorowe koszule. 

Rozwiązanie

Świat Atleto to świat eleganckich męskich koszul wieczorowych oraz atletycznych sylwetek sportowych. Marka, ze względu na swój produkt tworzy wokół jej klientów pewnego rodzaju zamkniętą grupę osób pielęgnujących sprawność fizyczną. Kiedy mówimy o tak wąskim gronie odbiorców, marka powinna jak najlepiej odzwierciedlać ich charakter oraz odpowiadać na ich rzeczywiste potrzeby. Atleto łączy zatem w sobie dwa światy – sport i elegancję. Nie każdy mężczyzna noszący koszule wieczorowe posiada sportową sylwetkę, lecz każdy z taką sylwetką chce wyglądać elegancko i równocześnie czuć się swobodnie. 

Strategia marki

GRUPA DOCELOWA  
Projekt strategii rozpoczęliśmy od przyjrzenia się grupie docelowej, która z racji charakterystyki produktu została mocno zawężona. Pierwszą jej cechą charakterystyczną wydaje się być po prostu atletyczna sylwetka górnej partii ciała. Mężczyźni mogą dojść do niej jednak różnymi drogami. Podzieliliśmy więc odbiorców na osoby, których to w sportowej formie utrzymują różne motywacje i według tych motywacji podzieliliśmy grupy odbiorców.

Wgłębiając się w potrzeby takich osób wytypowaliśmy szereg bolączek, z którymi mogliby się oni borykać. Wiązały się one z ograniczoną liczbą modeli takich koszul, koniecznością szycia na miarę, problemami z odpowiednim mierzeniem swojego ciała, brakiem poczucia komfortu w klasycznej koszuli, brakiem odpowiednich rozmiarów. Spojrzeliśmy też na to oczami kobiet. One również doceniają fakt, że ich wysportowany mężczyzna nienagannie prezentuje się w koszuli, która nie musi być szyta na miarę u krawca.

Biorąc pod uwagę charakterystykę  sytuacji, produktu oraz odbiorców, zdecydowaliśmy się na wybór archetypu bohatera z uzupełnieniem buntownika. To przykłady osobowości, które idealnie wpisują się w charakter sportowców oraz osób nastawionych na realizowanie swoich celów. Strategia archetypu bohatera polega na tym, aby być  możliwie jak najsilniejszą i najbardziej konkurencyjną jednostką w swoim otoczeniu. Z kolei archetyp buntownika, jak sama nazwa wskazuje –  dąży do tego, aby rzucić  nowe światło na to co już znane. Wynikiem połączenia tych archetypów jest osobowość, która idealnie wpisuje się w ideę marki, która nie tylko dostarcza niespotykany wcześniej produkt, łamiąc tym samym pewne schematy, ale również oferuje swój produkt jedynie silnym i dobrze zbudowanym mężczyznom. 

GŁOWNA IDEA 

Główną ideą przyświecającą marce Atleto zostało hasło „Siła elegancji”, które nawiązuje do znaczenia naszego wyglądu – w tym przypadku hołdujemy zasadzie, „jak Cię widzą tak Cię  piszą” oraz do przewagi –  mentalnej i zdrowotnej, którą niesie za sobą witalność i aktywność fizyczna. 

Identyfikacja wizualna

Logo Atleto składa się z sygnetu oraz części literniczej. Główną inspiracją w procesie projektowym był kształt odwróconego trójkąta, który jest idealnym odwzorowaniem męskiej sylwetki – nawiązują do niego ostre kształty budujące sygnet. Kompozycja tych elementów tworzy formę przedstawiającą koszulę z krawatem. Występuje ono w wersji pionowej i poziomej, jednak to pionowa jest wersją podstawową. Znak marki może być również stosowany jako samodzielny sygnet. Typografia marki została przez nas zaprojektowana specjalnie na potrzeby znaku. 

Plan marketingowy

Po określeniu charakteru marki mogliśmy przejść do następnego etapu, jakim było opracowanie planu marketingowego. Dla marki Atleto opracowaliśmy strategię komunikacji, linie kreatywne, dobraliśmy kanały, za pomocą których marka powinna docierać do swoich odbiorców oraz przygotowaliśmy katalog działań promocyjnych.

Strona i sklep internetowy

Strona internetowa jest głównym kanałem sprzedaży w przypadku marki Atleto. Celem przyświecającym powstaniu tej strony poza kwestią wizerunkową, była sprzedaż produktów, dostarczenie wszystkich niezbędnych informacji i pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Strona internetowa Atleto to połączenie strony wizerunkowej ze sklepem on-line, który łatwo edytować. 

Katalog

Zaprojektowaliśmy katalog, aby mieć możliwością prezentacji produktów wybranym sklepom stacjonarnym, w celu wejścia z nimi we współpracę. Taki katalog, spełnia funkcję informacyjną, przedstawia i zaznajamia z produktem i marką. Dzięki niemu każdy kto ma z nim kontakt w łatwy sposób może zostać skierowany do strony internetowej i tam dokonać zakupu. 

Zdjęcia umieszczone w nim są dobrane w taki sposób, aby pokazać zarówno produkt jak i kontekst jego użycia przy zachowaniu charakteru marki. Katalog to poza tym również dobre działanie uzupełniające pozyskiwanie nowych odbiorców, którzy mogą natknąć się na niego w różnych punktach sprzedaży.  

Sesje zdjęciowe

Ich realizacja była ważna nie tylko z punktu widzenia katalogu. Atleto jako nowa marka musiało podjąć się realizacji wszystkich działań od zera. Sesje zdjęciowe obejmowały zdjęcia lifestylowe oraz produktowe. Biorąc pod uwagę koncepcję marki, staraliśmy się przedstawić na nich jej charakter. Idąc tym tropem postawiliśmy na zdjęcia przedstawiające mężczyzn oka groźnym i zadziornym charakterze. Siła elegancji w wydaniu Atleto polega na połączeniu sportowej sylwetki z dobrze skrojoną koszulą wieczorową. 

Content marketing

Działania contentowe realizowaliśmy poprzez publikacje sprzedażowe za pośrednictwem mediów społecznościowych, które odsyłały do strony oraz dzięki regularnej publikacji wpisów na bloga. Tematy, które poruszaliśmy w tych wpisach miały na celu wprowadzenie odbiorcy do świata marki tj. przedstawienie opatentowanej bryły konstrukcyjnej koszuli, zastosowanie tkaniny na bazie cynku, czy wywiady z zaprzyjaźnionymi sportowcami. W tym przypadku specyfika projektu narzucała poniekąd charakter treści. 

Ambasadorzy marki

Szeregi ambasadorów marki zasilają zarówno osoby, które osiągają sukcesy w świecie sportu jak i te, które aktywność fizyczną traktują jako część swojego życia. Dzięki nim marka daje dowód na to, że jej produkt zdaje egzamin. Jednym z ambasadorów Atleto stał się Michał Karmowski, polski kulturysta, były mistrz polski, zdobywca Pucharu Polski oraz wicemistrz Europy.

Rezultaty

Stworzyliśmy markę, która znajduję się na pograniczu sportu oraz mody. Zaprojektowaliśmy identyfikacją wizualną, która idealnie odwzorowuje te dwa światy. Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy stronę oraz sklep internetowy, który był najważniejszym narzędziem służącym do sprzedaży produktów. Stworzyliśmy osobowość marki, zadbaliśmy o publikacje medialne, nawiązaliśmy współpracę z influencerami. Zadbaliśmy również o zdjęcia, które przedstawiają bryłę koszuli, kontekst i produkt oraz odwzorowują charakter marki 

Rezultatem naszych prac było opracowanie pewnego rodzaju elementarzu marki, który docelowo ma pomóc w tworzeniu komunikacji marki zgodnie z opracowaną przez nas strategią.