ASP Katowice & Lech Fabrics

Film przedstawiający nadchodzące zmiany w kontekście zarówno renowacji salki środowiskowej jak i dzieci, które będą z niej korzystać.

Klient

ASP Katowice & Lech Fabrics

Co zrobiliśmy

- Organizacja planu filmowego
- Produkcja filmowa
- Montaż
- Scenariusz
- Wsparcie merytoryczne

Mieliśmy przyjemność dołożyć swoje trzy grosze do projektu firmy produkującej tkaniny meblowe Lech Fabrics, oraz Katowickiego oddziału Akademii Sztuk Pięknych na kierunku wzornictwa.

Przyjemność ta wynikała nie tylko z filmowo-produkcyjnego charakteru naszych działań, ale również z inicjatywy oraz idei samego projektu.

Zespół projektowy

Adrian Zielke, Szymon Pieczyński

Wprowadzenie

Dzięki inicjatywie marki Lech Fabrics, powstał projekt Lech Textile Lab – projekt, w ramach którego marka ta podejmuje współprace ze specjalistami z branży projektowej, z architektami, designerami oraz studentami kierunków artystycznych. W roku 2019 firma ta, podjęła współpracę z Akademią Sztuk Pięknych w Katowicach
 
Wspomniana we wstępie przyjemność uczestnictwa w tym projekcie, była związana z jego ideą pomocy dzieciom z jednej z świetlic środowiskowych zlokalizowanych w Katowicach. Za jej nadzór odpowiada fundacja Gniazdo. Zamysł tego przedsięwzięcia był prosty i szczytny – zaprojektować i wdrożyć koncept sali kreatywnej odpowiadający potrzebom podopiecznych fundacji.  
 
W tym trój jednostkowym projekcie braliśmy udział jedynie od pewnego momentu. Etap organizacyjny jak i konkursowy należał do przedstawicieli Lech Fabrics oraz uczelni. Efektem ich wspólnej pracy było wyłonienie spośród studentów ASP zwycięskiego projektu tejże salki – Soni, Martyny i Mateusza. Co zatem należało do naszych zadań?  

Wyzwanie

Naszym wyzwaniem było pokazanie w sposób audiowizualny nadchodzących zmian zarówno w kontekście samej sali jak i dzieci, które będą z niej korzystać.

Rozwiązanie

Pracę zaczęliśmy od uzgodnienia wspólnie fabuły, która w dość znaczący sposób miała odnosić się do prawdziwych realiów dzieci aktywnie uczestniczących w życiu świetlicy. Historia, która się wykluła przedstawiała nikogo innego jak dzieci uczęszczające do tej świetlicy, które potrzebują w jakiś sposób dać upust swojej energii i dziecięcej kreatywności. 

Praca nad filmem – poza działalnością stricte produkcyjną, posiada także etap poprzedzający. W celu uproszczenia sobie pracy nad storyboardem i scenariuszem odwiedziliśmy wszystkie lokalizacje, w których planowaliśmy nagrania. Wiedząc w jaki sposób możemy wykorzystać ich potencjał oraz jak możemy się po nich poruszać, mogliśmy przejść do etapu koncepcyjnego. 

Na tym etapie tworzymy storyboard, czyli prostych szkiców, które pomogły nam wyczytać następujące po sobie ujęcia. To z jednej strony pomaga w pracy nam – osobom odpowiedzialnym za produkcję materiału, ale i również każdej innej osobie zaangażowanej w nią – dzieciom, statystom ale i również klientom.  

Następnie przeszliśmy sprawnie do kolejnego etapu, czyli doboru aktorów. Szybko stwierdziliśmy, że nikt nie będzie lepiej odgrywał tych ról niż same dzieci. Jedyną obawą, którą wtedy mieliśmy było to, czy zgodzą się one wystąpić w tym filmie. Szybko jednak się jej pozbyliśmy. Po naszej pierwszej wizycie w Fundacji, która miała charakter nazwijmy to – poznawczy, mieliśmy już wybranych głównych aktorów, statystów oraz poza nimi gromadę dzieci, która była ewidentnie zainteresowana współpracą. 

To były dwa – pełne pozytywnej energii – dni nagraniowe, mnóstwo ciekawych i inspirujących ludzi oraz dziecięcy vibe, który sprawił, że praca przy tym projekcie była zabawą. To tyle jeśli mówimy o produkcji. 

Produkcja materiałów filmowych to jednak nie tylko plan filmowy. To również i praca spędzona na post produkcji materiału, czyli innymi słowy montażu obrazu i dźwięku.